إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

صحيفة { كأس العالم للأندية } (80) م (2) الحمد الله .. الأهلي يواجه بالميراس على المركز الثالث الخميس القادم .

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة CM punk مشاهدة المشاركة
      النهارده لو فيه واحد بس ممكن الومه هو موسيماني

مش التشكيل
      التشكيل كان مظبوط

طريقه الهجمه المرتده

هل هو كان فيه طريقه او هجمه معينه محفظهالهم ؟
      مش عارف

انا كل اللي شوفته طاهر و الشحات بيعتمدوا علي القدرات الفرديه و بيروحوا

الشحات طير ديفيز ف واحده بره الملعب قبل ما يخرج بس ف الاخر مفيش حد يلعب معاه

ف انا مش عارف ازاي الكل عارف انك هتلعب علي مرتده و مفيش اي تكتيك فيه

ما هو ده كل الاعتراض .. هو ده اللي خلي شكلنا زبالة

مش طبيعي طبعا تفتح دفاعاتك ضد البايرن بس فين بقي التكتيك الهجومي ؟

الاجابة مفيش تكتيك هجومي

زائد طبعا عدم تواجد ديانج اساسي سواء علي حساب قفشة او السولية

السلام عليكم وقدر الله وماشاء فعل
        مليش نفس اكتب اي حاجة بصراحة احنا اة في فرق في كل حاجة لصالح بايرن وانا فاهم ومقتنع
        بس عايز اقول احنا مش بنعمل اي حاجة في الملعب خالص ولا في حاجة متحفظة ولا مفهومة ولاجملة اللاعيبين بيتدربوا عليها بالمرة
        كل اللي عايز اقولة دلوقتي وخلاص قدرت اكون يقين تام بيها موسيماني دة بطيخة انا بالنسبة لي اتفتحت وشوفتها ... اللي عايز بقى يقعد يخبط عليها ويتأكد براحتة خالص
        هو عندة كمية توفيق وربنا سهلهالة وسهلهالنا معاة وخدنا بطولتين واحدة بضربة حظ ( القاضية ) وكنا شكلنا وحش جدا في الملعب برضة ,,وواحدة بضربات الجزاء وبرجل حسين السيد وبرضة كنا وحشين جدا في الملعب ... والبطولتين مش مجهودة لوحدة لا مشترك معاة فايلر

انا لو مكان الخطيب هاشوف سكة نخرج بالتراضة ياما هدفعلة 720 الف دولار من مكافأة البطولة وحلال علية النصف مليون دولار اللي خدها مكافأة افريقيا كمان

ملحوظة : دة رأيي الشخصي وانا حر فية ...وحضرتك ليك كامل الحرية ان يكون رأيك عكس كلامي وفكري وقناعتي وانت برضة حر فية وعلى راسي
        I Say What I Mean, And I Do What I Say

• Golden Eagle
          Golden Eagle تم التعليق
          تعديل التعليق
          أنا معاك جدا
          لإنه مش بيصلح و لا هيصلح لا من شخصيته و لا من أخطائه

شريف عبد المنعم اهلاوى حقيقى بيقول اللى احنا بنقوله مفيش اهلاوى يرضى بالمستوى اللى ظهرنا بيه النهارده

لازم نعترف بقلة و ندرة بل انعدام المهارات في الفريق
          لاعب مثل عمار حمدي كان ممكن يخلي شكلنا كويس.
          لكن للأسف انا شايف الفريق زيرو مهارات
          و مفيش حماس عند الجيل ده إلا النذر القليل.

المشاركة الأصلية بواسطة el3mel مشاهدة المشاركة

بس احنا كان فيه فرص مرتدات كثير جاتلنا و اتصرفنا فيها ولا كأننا لسة بادئين نلعب كورة اول امبارح .. كذا لاعب من عندنا كان بيحاول يتحرك في المساحة فعلا و مستني الباصة و زميله كان بياخد الكورة و يجري بيها زي الاهبل لحد ما تتقطع .. كذا مرة قفشة كان رايح بمرتدة و وقف بكل حمورية و لف بيها لحد ما دفاعهم رجع قفل المساحات ولا كأنه فاهم الكاونتر غلط .. كذا مرة كان قدامنا نرفع كورة من على الطرف و قعدنا لازقين الكورة في رجلينا لحد ما اتقطعت خايفين نخسر الكورة
            فيه كور كثير كانت ممكن نعمل بيها و على الاقل على الاقل نتعب البايرن شوية و نحسسهم إننا ممكن نسجل من اي كورة يعني فيه خطر مننا
            مفيش حاجة من دي حصلت فمقدرش الصراحة يعني اعتبر الى اتقدم ده ماتش كويس .. كان في فرصة نعمل احسن من كدة مش نكسب ( ما احنا خسرانين في كل الاحوال ) بس على الاقل نحس إننا ممكن نخطف واحدة كدة ولا حاجة
            هو ماتش طلعنا منه باقل خساير و خلاص علشان البايرن قرروا يريحوا الشوط الثانى و يلعبوا على الواقف و الحمدلله قدر و لطف نبوس إيدينا وش و ظهر بس مقدرش اعتبره اكثر من كدة

حوار الجوانب الدنية ده انا اتكلمت فيه و اتفق معاه الموهبة دي حاجة من عند ربنا هم طول عمرهم هايفضلوا اعلى مننا فنيا بس عايزين نقاوح مع الاوروبيين و الامريكان لازم نبني فريق بدني جدا مبيهمدش من الجري و سراع و بيلتحموا زي الرجالة
            بس للأسف هو ده العادى اللاعب المصري اول ما بيلعب قدام فريق اوروبي او امريكي بيتكشف تماما بدنيا فرق السما و الارض بين اعداداهم البدني و الاعداد البدني في مصر احنا ضايعين
            منتخب حسن شحاتة الوحيد ممكن الى شوفته في مصر كان عندهم قدرات بدنية معقولة و بيعرفوا يقاوحوا مع الفرق دي
            متفق معاك وقولت ده وانا بتفرج العيال مخها بيعمل ايرور ف الهجمة المرتدة وازاى يتصرفوا فيها

انت بردو لازم تشوف نفسك نادى كبير , يعنى معاك خمس اجانب يبقى تختارهم بعناية مش قصة لاعب صغير واكسب منه ولا لاعب اجنبى ف الدورى وخلاص

منتخب حسن شحاتة كان فنيا عالى ( ويعتبر افضل منتخب فنيا وانضباط تكتكيى ف تاريخ مصر ) فعلشان نقارن الجيل ده بده ظلم
            الجيل ده نفسه لما لعب ماتش بدنى عنيف ادام الجزاير اتغلب بردو عادى

الاهلى طول عمره فريق جماعى وبدنى والمهارة رقم تلاتة ( حتى لو اللاعب مهارى بيكون اخر حل )

يبقى نوعية اللاعيبة مش مظبوطة اللى عندنا
            يعنى طاهر اللى اقل فنيا من كهربا وصلاح كان افضل منهم بفارق

يأما اللاعيبة المهارية تكيف نفسها ع طريقتنا او يتكلوا ع الله , وتختار اللاعب الشخصية ع رأى الخطيب

اخيرا انا بقول ماتش مقبول كنتيجة رسمية وكفرق مستويات وده متهيألى مفيش فيه خلاف ( لان حظك بردو بتلاعب فريق ف التوب بتاعه عكسنا )

الناس اللى بتقول نفتح شويه
              منتظرين نتيجه فضيجه فى محفل دولى!!
              الناس هنا كلها كانت قلقانه من فاينال افريقيا ومرعوبين
              انت محتاج مهاجم محترم زى فلافيو وصانع لعب فاهم مركزه

أنا بس مش عايز النتيجة بتاعة الماتش دة تنسيكوا اننا هنشيل ٤ من بالميراس تمام عشان أوسخ حاجه فالدنيا لما تكتفي بإللي عملته قدام فرقة كبيرة زي البايرن متأكد إن مش هيكون في دوافع و الفرقة هتفك و هتريح

جوشوا كيميتش لاعب #بايرن_ميونيخ : الأهلي لعب مباراة جيدة أمامنا وظهر بشكل أفضل منا قليلا في الشوط الثاني

خالد بيومى

احترم البايرن طبعا
                    ‏موسيماني يتحمل كل شي .. تجهيز للاعبين .. خوف .. تفكير في النتيجة .. تشكيل .. تغير ات لبعض الاسماء .. وتغيرات متاخرة .. الاهلي كان يحتاج مدرب اجرئ مع احترامي لاي رائ

المشاركة الأصلية بواسطة Arco مشاهدة المشاركة
                      موسيمانى اخره معايا الماتش الجاى
                      مش مقطع الدنيا فى الدورى يعنى عشان نستحمل البيض ده
                      يا اشوف كورة لاول مرة تحت قيادته يا هيبقى منتهى بالنسبالى
                      مدرب جبان جدا ومافيش أش شغل هجومي

الاهلي قيمتة كبيرة جداا بس الإمكانيات مش بتوازي القيمة دى و لا الشعبية الرهيبة اللي بيملكها . لازم احنا ك جمهور نعترف بده الاهلي بيلعب مع منتخب عالم قايمة مفتوحة من الأجانب و مش اي اجانب دول أعلى لاعيبة في العالم.
                        و للاسف مفيش اي فرصة انك في يوم من الأيام تناطح الناس بسبب موقعك . انت في الأول و الآخر فريق افريقي و مهما كانت شعبيتك و امكانياتك مش هتقدر تستقطب لاعيبة زي اللي كنا بنلعب معاهم النهاردة بمعنى أن عمر الكفة ما هتكون متساوية . للاسف احلامنا ليها سقف مستحيل نعديها مش لقلة اسم الاهلى لكن بسبب البيئة اللي بينتمي ليها.

ألف مبروك يا جماعة
                          ١)وصلنا لنصف النهائي
                          ٢)لاعبنا بطل أوروبا لأول مرة
                          ٣)خسرنا بنتيجة مقبولة
                          ٤)أداء دفاعي ممتاااز ولياقة بدنية لآخر دقيقة
                          ٥)مباراة البطولة بالنسبالنا هيا مباراة بالميراس
                          يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَىٰ أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسَىٰ أَن يَكُنَّ خَيْرًا مِّنْهُنَّ ۖ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ ۖ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ ۚ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ

انا مش منتظر من موسمياني حاجه الماتش الجي
                            انما منتظر من اللعيبه اعملو حاجه لنفسكم ع الأقل

المشاركة الأصلية بواسطة Maldinhio مشاهدة المشاركة

مش معترض انهم كانو مقللين الرتم بس انت عملت ايه بقي ده بانون كات بيضرب خط وسطهم بتمريرة واحدة فين تكتيك الهجوم المرتد بتاعك والكلام ده مش علي ماتش بايرن بس كل الدوري والدحيل كنا كده برضه
                              ماشي ما هو ده اللي نمكن نعترض عليه و قولته فوق

انما طريقه اللعب و التشكيل كانوا مظبوطين و كان لازم نقف ورا و منضغطش قدام

كنا محتاجين تكتيك افضل ف الهجوم المرتد
                              احنا روحنا تقريبا 3 او 4 مرات لحد الدقيقه 70 و التعامل كان غلط

يعمل...
                              X