إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

صحيفــــة الاهــــلـــى (64)م(1) الاهلي يكتفي بهدفين فقط ويفوز ع الوداد في عقر داره 2-0

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

صحيفــــة الاهــــلـــى (64)م(1) الاهلي يكتفي بهدفين فقط ويفوز ع الوداد في عقر داره 2-0

بسم الله
    التعديل الأخير تم بواسطة خميس الشوان; الساعة 18-10-2020, 04:16 PM.

السلام عليكم
    اولا : الف مبروك الفوز يا شباب وان شاء الله البطوله تكون من نصيبنا
    ثانيا اعتقد من حقى دلوقتى اقول رايى
    مش هتكلم عن اللى حصل واحكى المشكله كامله
    بس بصراحه عجبنى شوية حاجات فى موضوع الاستاذ نو ماتر حابب اتكلم عنهم
    هما بالظبط 3 نقاط
    لينك الموضوع

ودى سكرين من الموضوع نفسه
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	p_1744jhozq1.png 
مشاهدات:	518 
الحجم:	83.8 كيلوبايت 
الهوية:	315257

النقطه الاولى : الاستفزاز

دخل ابو سما وحط كام رد
    سيد هو اللى بدا
    سيد هو المستفز
    هنسب الفعل ونمسك فى ردة الفعل

ولما طلبت منه الرد للاسف مردش عليه
    عموما يا ابو سما لما تستفز حد ويشتمك بنفس الالفاظ هبقى ادعمه ان شاء الله بحجة هنسيب الفعل ونمسك فى رد الفعل وقتها عاوزين نشوف شعورك يا باش

عموما انا مستفز ومعترف ان مستفز زة ما الاشراف قال وزى ما اكد ابو سما

فيه موقف حصل مع احمد شكرى من دهبولا وايجل فى الكوره العالميه
    الموضوع دهبولا وايجل فضل يستفزوا فى شكرى بسبب موضوع اليوفى والسيدة العجوز والكلام اللى من النوع ده وبصراحه كان كلام يضايق اى مشجع بيحب فريقه
    شكرى مقدرش يمسك نفسه وشتم

ايه اللى حصل
    تم غلق عضوية شكرى نهائيا
    حصل ايه مع ايجل اللى استفز احمد شكرى
    لا حضرتك محصلش حاجه واتقال ان المفروض اى عضو يقوله رايه ولو مش عاجبك الرد طنشه وطالما مكتبش اسمك او اقتبس ليك اى رد يبقى متردش عليه

طيب والاستفزاز اللى حصل للراجل .. لا حضرتك كل عام وانت بخير

طبعا ده ميمنعش ان شكرى غلطان وهو اعتذر فى النهايه

النقطة الثانيه : الحجر على اراء الاعضاء

بصفتى بحجر على الغير حصل موقف فى المنتدى القديم ان دخل عضو قال يا جماعه نصيحه محدش يشتم وخافوا الاخره المهم ان الموضوع اتحول لدينى

طبعا فيه بعض الاعضاء معجبهمش الكلام منهم العميل وطلبوا من دهبولا قفل عضوية هذا العضو اللى عمل فيها شيخ وبينصحهم واحنا مش فى منتدى دينى وليه يرفض راسه علينا
    وقتها دهبولا كان ماسك المنتدى القديم ورفض وشاف ان العضو من حقه يقول رايه
    طبعا العميل واكتر من عضو اعترضوا وامتنعوا عن المشاركه وده يبنى قد ايه حرية الراى وعدم الحجر على اراء الغير بدون وجة حق

موقف اخر العضو احمد المسلم شاف اسكواد المختلط افضل من الاهلى وقال وجهة نظرة . بعد ذلك حصل عليه هجوم كبير ازاى تقول كده انت كل شوية تمدح المختلط
    لا انت تجيب الاكونت بتاعك علشان نتاكد انك اهلاوى مع ان الراجل بيشارك معانا من كورة مصرية وده ايضا يوضح ايضا حرية الراى وعدم الحجر على اراء الاعضاء

طبعا وقتها مسمعناش الجمله بتاعت الحجر على الاراء

النقطة الثالثه : التجاوز لكن بشكل اقل فى حق عضو زميل

انت ازاى تقول لشخص شتم الالفاظ دى وموجهه ليك انت شخص غير محترم المفروض كنت شكرت العضو وبلاش من موضوع رد الفعل

فيه حدوته حلوه بتقول فى يوم من الايام ابو فرات حذف ردود لعضو كان موجود فى المنتدى وقتها العضو شاف ان ابو فرات مش بيتعامل معاه كويس راح الراجل على الخاص وشتم ابو فرات بنفس الالفاظ اللى اتشتمت بيها ويمكن اقل

الفرق ان حصل معاه على الخاص وانا على العام

ابو فرات زعل طبعا وكتب رد ان العضو مش محترم وازاى يسئ ليه على الخاص وكلام من النوع ده لدرجة انه قرر عدم المشاركه

علاء ( ظلال واضوء ) لما عرف اتضايق ودخل كتب قاموس من التشائم فى حق هذا العضو على الرغم ان العضوية تم غلقها وعلى راى العميل تم طرده

ايه اللى حصل مع ابو فرات وقتها الناس كلها اتعاطفت معاه وانا واحد من الناس اعتذرت ليه عن اللى حصل من العضو

ماذا حدث مع علاء ظلال بعد هذه الالفاظ ؟

الاشراف اعتبرها ردة فعل لدرجة ان محدش حذف الردود ولا حتى تم تعديل الالفاظ

طيب ايه علاقة علاء بالموضوع ؟ ولا اى حاجه

انا قولت زى الالفاظ دى لا.. انا كان ردى عادى جدا ومستعد اكتب الرد اللى قولته تانى وتالت ورابع

بس مكنش تجاوز بشكل اقل فى حق عضو وزميل فى المنتدى زى ما نو ماتر قال

عموما دى شهادة العميل نفسه

الإسم:	p_17441psxb2.png 
مشاهدات:	436 
الحجم:	252.0 كيلوبايت 
الهوية:	315258

يستاهل اللى اتقاله على الشتائم اللى هو قالها

3 حالات والتعامل معايه كان مختلف والسبب معروف طبعا
    انا ممكن انزل تانى بتفاصيل المشكله كامله بس للاسف محدش من الاشراف هيقدر يرد عليها او هيتم حذف الرد بحجة ان الموضوع انتهى

كان فيه مشرف بيحذف الردود اللى بوضح بيها رايى وللاسف بيرد هو بطريقه تانيه علشان يعرف الاعضاء ان غلطان
    طيب فين مبدا تكافؤ الفرص مش الطبيعى انك حذفت الرد انك متردش

الاشراف شال الرد اللى فيها توضيح المشكله كامله بحجة انك بترد والعضو التانى لا ومفيش اى مبدا لتكافؤ الفرص بينكم
    الاغرب انهم سابوا رد تانى ليه بس الصراحه مكنش فيه اى توضيح واستغربت ان الرد متروك عادى بدون ما يتم حذفه فين مبدا تكافؤ الفرص
    اه الرد ده مفهوش توضيح كامل للمشكله فعادى نسيبه

ياريت اى عضو ساب المنتدى بسبب المشكله دى يرجع لو شاف الرد علشان حاسس انها افوره منه

وياريت لما عضو يترك المنتدى لاى سبب نبطل حوار التعاطف معاه ده علشان فيه ناس بتحب مشاركاتك اعضاء معينه زى شكرى

فياريت فيا وشكرى وسيث والناس اللى سابت المنتدى بسبب المشكله دى يرجعوا تانى اعتقد الامر يخصنى لوحدى

انا على الاقل موجود فى الجروب وبشارك باستمرار انتو مش موجودين خالص

تانى انا قولت دى مشكلتى مش مشكله حد تانى وكل الاحترام للناس الموجوده فى الاشراف بس انا فى الحقيقه رافض تواجدهم وشايف منهم ناس لا يصلحوا لهذه المكانه
    لعدة اسباب اهمها استخدام الصلاحيات لتصفيه الحسابات والكيل بمكيالين
    مش هتكلم على نفسى

مش معقول محمد مودى غلط والاشراف اللى صح
    مش معقول محمد فيا غلط والاشراف اللى صح
    مش معقول خالد غلط والاشراف اللى صح
    مش معقول احمد حبش غلط والاشراق اللى صح
    الناس دى كلها وغيرهم رحلوا لنفس السبب مش معقول مكنش فيهم حد صح

ان شاء الله الواحد هيرجع المنتدى مره اخرى لما يحصل انتخابات جديده لان مينفعش يتقال لعضو سبب رئيسى بعد ربنا فى انشاء هذا المنتدى سواء من الناحية المادية او المعنوية انت مطرود
    اعتقد حتى لو العضو ده غلط فيه اسلوب افضل من كده

بالمناسبه فيه عضو هنا فيه كيمة نفاق مش طبيعيه لا شاف المشكله ولا اى حاجه وداخل قال رايه عموما لا يشرفنى ذكر اسم هذا العضو
    العضو ده مش بيشارك كتير بس دخلت بسرعه وقت المشكله علشان يقول رايه
    بالنسبه لـ على كرومبو انا كنت قولت شى فى الرد اللى كنت بوضح فيه المشكله اكتشفت ان غلطت ان قولته لذلك انا بعتذرله عن هذا الرد امام الجميع
    انت ممكن تكون شايفنى غلطان ودى وجهة نظرك وتحترم يعنى عضو زى محمود النورج قالى انت غلطان فى البدايه الراجل ده احترمت وجهة نظره
    والسبب انه مش زى غيره اللى حط التاتش بتاعه زى مستفز وبتحجر على الاراء واجريسيف
    ده كان اثبت موقف منى واعتراض صريح على الطاقم الموجود فى ادارة المنتدى واعتقد انه من حقى انا راجل قديم فى المنتدى ومشارك فيه ماديا ومعنويا
    ولما الاشراف يعمل موضوع بموعد الانتخابات اللى مش هتتعمل اصلا وقتها ممكن الواحد يرجع يشارك
    وحابب اشيد بهذا الرد

الإسم:	p_1734kmo0m1.png 
مشاهدات:	475 
الحجم:	62.4 كيلوبايت 
الهوية:	315259

الإسم:	p_1744fyj4b1.jpg 
مشاهدات:	483 
الحجم:	67.8 كيلوبايت 
الهوية:	315260

الردين دول فيهم ملخص لليلة كلها

حاجه اخيره بالنسبه للعضو اللى حصل معاه المشكله انت ممكن ترجع وتشارك تانى
    سامحتك امام الله وتصدقت بكل كلمه قولتها بعرضى
    وطالما انا سامحت اعتقد ان عضوية العضو لازم ترجع مره اخره ومن حقه المشاركه زى اى عضو

وحابب اشكرك العضو الجميل احمد شكرى اللى تواصل معايه وكان سبب بعد ربنا بموضوع التسامح .. ربنا يجعله فى ميزان حسناتك

مليون مبروك يا شباب ويارب نقابل الرجاء فى النهائى وتكون البطوله لينا

• Hosny87
      Hosny87 تم التعليق
      تعديل التعليق
      حمدالله بالسلامة يابو السيد خلاص بقي ياجماعه صلوا علي النبي وارجع انت وشكري انتو من الناس المحترمين وياريت كل الناس ال سابت المنتدي ترجع بمناسبة فوزنا

• samaandomar
      samaandomar تم التعليق
      تعديل التعليق
      السلام عليكم
      اولا حمد الله علي السلامه يا سيد
      ثانيا انا راي كان واضح في الموضوع ده ان دينيرو لما المشكله شدت وابتدت الموضوع يسخن طلب من الاشراف فعلا التدخل وسكت شويه علشان الاشراف يبص علي الكلام والمشاده مش عارف بقي ساعتها مكنش في حد ولا لاء
      وبعد كده الامور وصلت للي احنا شفناه
      ده راي ولو مش مقتنع بيه من الاول مكنتش قلته
      تقببل تحياتي

هو انا محضرتش مشكلتك ومعرفش تفاصيلها بس ليا تعقيب

يعنى انا رأيى ان اللى يغلط ف عضو بالام او الاب لازم طرد ( دى حاجة منتهية عندى واى قرار غير كدة بيكون ضعف او تعريض او صحوبية من الاخر )

اولا لان ده فعل اخلاقى غير مقبول وملهوش مبرر
    ثانيا لو مفيش ردع هيتكرر تانى

ليا ملاحظة من خلال تسريب الجناينى ومن خلال تعاملى مع الطبقات المختلفة

وهى ان الطبقة العليا ف مصر ( معظمهم ) طبقة وســخـة وقذرة حتى الفاظهم اوسخ من الفاظ السرسجية
      ده غير جنون العظمة واحساسهم انهم فوق البشر

ياريت بمناسبة فوز الاهلي كل الناس ترجع تشارك (ومن عفا واصلح فاجره علي الله)

بنسبة كبيرة الوزير هيستنى حكم انهارده اللى ممكن يكون بسبب ثغرة أيا كانت او توجيه او تأجيل علشان يطنش القرار
            والمفروض تتم معاقبه اى حد لجأ لمحمكة مدنية برضه هيتطنش

الشوالي : الاهلي ذكرني اليوم بجيل تريكه و متعب و بركات و جمعه و اكرامي
              اكرامي اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	EkkcZrMXYAEItyl.jpg 
مشاهدات:	477 
الحجم:	18.4 كيلوبايت 
الهوية:	315269

ان شاء الله ناخد البطوله دي ونفور الفريق بالنسبة للأجانب
                تخيلو لو عندنا مهاجم سفاح زي ينونجاح أو حمدالله او جناح زي البلايلي أو سرينو
                كنا طلعنا اسكور من الماتش ده
                لكن الحمدلله

السلام عليكم
                  الحمد لله على الفوز
                  الواحد من اخر مبارة فى الدورى مع بامبرز و دخل فى مود توتر و ترقب و قلق من المبارة لدرجة انى قررت ابعد عن متابعة الأخبار بالتفصيل يا دوب اشوف العناوين
                  وقبل المبارة و اثناء المبارة رغم الهدف المبكر لكن استمر القلق - و الوقت كان بيمر ببطىء
                  لكن فى النهاية الحمد لله على الفوز
                  بالنسبة لى ابرز حاجة فى المبارة بعد الهدفين هو انفراد الشحات اللى ضيعه كالعادة -- للأسف الشحات احبط الواحد من زمان
                  النقطة التانية هو الغلطة المتكررة من الشناوى فى تدخله واحتكاكه بغباء مع المهاجمين خاصة فى الإنفرادات دائما بينزل على الأرض و بياخد رجل اللاعب او يخبط فيه بركبته ( حتى لو لم يحدث احتكاك فى اللعبة دى فى المبارة ) الشناوى نفس الغلطة حتى مع المنتخب فى كاس العالم -- محتاج يتدرب ازاى يتعامل مع الإنفرادات لان اى لمسة بتتحسب ضربة جزاء

بالنسبة لأى فنيات فالمباريات دى اهم حاجة فيها النتيجة و يكفى ان اللاعيبة كانوا رجاله لأخر دقيقة

المهم طبعا الكل عارف ان الفوز بهدفين مش معناه ان مبارة العودة مضمونه ولنا عبرة فى مبارتنا مع الترجى فى نهائى افريقيا 2018 لما فزنا 3-1 فى القاهرة و اعتقدنا ان مبارة العودة تحصيل حاصل واننا صعب نتغلب لكن للأسف خسرنا 3-0 و خسرنا البطولة -- اكيد طبعا اللاعيبة و الجهاز الفنى و الإدارة فاهمه ده ولازم نركز ان شاء الله فى مبارة العودة

اخيرا طبعا نتمنى الزمالك يفرحنا بقى الليلة علشان تكمل الفرحة بفوز الأهلى و خسارة بفضيحة للزبالك يعنى على الأقل الرجاء يعوض خسارة الوداد من الأهلى
                  التعديل الأخير تم بواسطة UnderCover Ahlawy; الساعة 18-10-2020, 04:00 PM.

فيه اوقات الفريق محتاج يتعلم ازاى يضيع وقت
                    طبعا مش هانعرف نعمل زى فرق شمال افريقيا لما بتكون النتيجة فى صالحهم
                    بس احيانا بنكون مضغوطين وفيه فرصه ان الجون مثلا ياخد الكورة و ينام بيها شوية او لاعب يقع فيهدى المبارة
                    اه هى حاجة مش حلوة و مستفزة بس لازم نتعلم نعملها احيانا

انا بصراحة وجهة نظري ان افضل لنا الزمالك هو اللي يلاعبنا لو وصلنا النهائي
                      حتى مع الحساسيات بتاعت الماتشات لكن شايف انهم افضل
                      وبصراحة لو خسرنا من الرجاء في ارضنا في حالة وصولنا للنهائي هتبقى تحفيلة صعبة جدا اظن اكثر من بتاعت الزمالك نفسه لو كسب خاصة ان الماتش في القاهرة

يعني لو لاعبت الزمالك وكسبت هيبقى نهائي للتاريخ ولو خسرت اسمك بتلعب دربي وخسرت
                        لكن لو لاعبت الرجاء وكسبت عادي ولو خسرت حفلة الى مالا نهاية وتاريخ سيء بتكتبه
                        دي وجهة نظري

المشاركة الأصلية بواسطة UnderCover Ahlawy مشاهدة المشاركة
                          بس احيانا بنكون مضغوطين وفيه فرصه ان الجون مثلا ياخد الكورة و ينام بيها شوية او لاعب يقع فيهدى المبارة
                          افشة حاول يعملها امبارح فى الدقيقة التانية من الوقت بدل الضائع
                          بس كان فاشل بصراحة

• samaandomar
                            samaandomar تم التعليق
                            تعديل التعليق
                            والله طول الوقت بتكلم في كده وانا بتفرج اقول المفروض نوقع رتم الماتش مش تضيع وقت عمال علي بطال
                            لا لما نحس انهم الرتم علي وممكن يفوقوا لازم تهدهم بتضيع وقت وتوقيع رتم المباراه

المشاركة الأصلية بواسطة UnderCover Ahlawy مشاهدة المشاركة
                          في النهائي بتاع الترجى كان لازم نعمل كدة خصوصا ان الفريق كان معدوم المواهب والقدرات
                          غاب فتحى ومعلول وازارو وربيعة ونص ملعبك كان كارثى تقريبا اوحش تشكيل من 30 سنة
                          مجرد ما دخل مرماك جون كنت اركن الأوتوبيس والعب بمهاجم مهارى سريع يلعب لوحده
                          للأسف لعبنا بمروان

يعمل...
                          X